بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَالَمِينَ وَٱلصَّلَاةُ وَٱلسَّلَامُ عَلَىٰ أَشْرَفِ ٱلْأَنْبِيَاءِ وَٱلْمُرْسَلِينَ وَعَلَىٰ آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِينَط اَمَّا بَعْدُ
سوال:-
کیا فاتحہ خوانی کے وقت عود (لوبان، اگر بتی اور دھونی) دینا شرعی طور پر ثابت ہے؟
Sawal:
Kya Fateha Khawani ke waqt Udh (Loban, Agarbatti aur Dhuni) dena Shar'i Tor Par Sabit Hai?
جواب:✍
فاتحہ خوانی کے وقت عود جلانے میں کوئی قباحت نہیں، جب تک کہ اسے ضروری یا واجب نہ سمجھا جائے اور اس کا مقصد صرف اور صرف خوشبو پھیلانا ہو۔
اگر کوئی اسے دین کا لازمی جزو یا ایصالِ ثواب کا خاص طریقہ قرار دے، تو یہ غلط تصور ہوگا۔ اور اسی طرح یہ بھی غیر مناسب عمل ہے کہ فاتحہ کے دوران مرحومین کا نام لیتے ہوئے خاص طور پر ہر ایک کے نام کے ساتھ اُدھ جلایا جائے۔
فاتحہ خوانی کا ثبوت
فاتحہ خوانی درحقیقت ایصالِ ثواب کی ایک صورت ہے، جس کا ثبوت درج ذیل دلائل سے ملتا ہے:
· قرآن سے دلیل:
اللّٰہ تعالیٰ كا فرمان ہے:
وَقُلْ رَبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيٰنِيْ صَغِيْرًا
اور کہو: اے میرے رب! ان پر رحم فرما جیسے انہوں نے مجھے بچپن میں پالا تھا۔ (سورۃ بنی اسرائیل)
یہ آیت دعائے مغفرت اور ایصالِ ثواب کے جواز پر دلالت کرتی ہے۔
· حدیث سے دلیل:
رسول اللہ ﷺ نے فرمایا:
إِذَا مَاتَ الْإِنْسَانُ انْقَطَعَ عَنْهُ عَمَلُهُ إِلَّا مِنْ ثَلَاثٍ: صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ، أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ، أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ
جب انسان وفات پا جاتا ہے تو اس کے اعمال منقطع ہو جاتے ہیں، سوائے تین چیزوں کے: صدقہ جاریہ، ایسا علم جس سے فائدہ اٹھایا جائے، اور نیک اولاد جو اس کے لیے دعا کرے۔ (صحیح مسلم)
یہ حدیث ایصالِ ثواب کی اجازت اور مشروعیت پر واضح دلیل ہے۔
فاتحہ خوانی کے وقت عود جلانے کا مسئلہ:
عود یا لوبان جلانے کی شرعی حیثیت کا جائزہ درج ذیل نکات سے لیا جا سکتا ہے:
عود جلانے کی تاریخی حیثیت
نبی اکرم ﷺ مسجد اور گھروں میں خوشبو استعمال کرتے تھے، جیسا کہ حدیث میں آتا ہے:
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ، كَانَ يُبَخِّرُ الْمَسْجِدَ كُلَّ جُمُعَةٍ بِالْعُودِ وَالْكَافُورِ.
حضرت عمر بن خطابؓ ہر جمعہ کو مسجد میں عود اور کافور سے دھونی دیا کرتے تھے۔ (مصنف ابن ابی شیبہ:)
یہ حدیث ثابت کرتی ہے کہ عود جلانا بذاتِ خود جائز اور مستحب عمل ہے۔
کیا فاتحہ کے وقت عود جلانا بدعت تو نہیں؟
بعض لوگ اسے بدعت قرار دیتے ہیں، لیکن اصولی طور پر اگر کوئی عمل بذاتِ خود جائز ہو اور اسے مخصوص نیت کے بغیر کیا جائے تو اسے بدعت کہنا درست نہیں۔
اجتماعی ذکر و دعا کی محافل میں خوشبو کا استعمال:
صحابہ کرام اور تابعین کے یہاں بھی مجالس میں خوشبو کا اہتمام ملتا ہے، خاص طور پر ذکر و دعا کی محافل میں۔
امام بیہقی رحمہ اللہ نے شعب الإيمان میں نقل کیا ہے:
كانوا يعجبهم أن يجعلوا المسك في أفواههم إذا جلسوا مجلس الذكر
صحابہ کرام کو پسند تھا کہ جب وہ مجلسِ ذکر میں بیٹھیں تو اپنے منہ میں مشک لگا لیں
(شعب الإيمان للبيهقي)
حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہ کا عود جلانا:
ابن أبي شيبة نے روایت کیا ہے:
"كان ابن عمر رضي الله عنهما يحرق العود في مجلسه"
حضرت عبداللہ بن عمر رضی اللہ عنہ اپنی مجلس میں عود (لکڑی کی خوشبو) جلایا کرتے تھے
(مصنف ابن أبي شيبة)
مستحب عمل ہے:
خوشبو دار چیزیں، جیسے اگربتی یا لوبان جلانا، ایک پاکیزہ عمل ہے جو ماحول کو معطر کرتا ہے اور مجلس میں یکسوئی پیدا کرتا ہے۔
شیخ عبدالحق محدث دہلویؒ فرماتے ہیں:
"خوشبو لگانا مستحب ہے، اور اسے کسی مخصوص وقت کے ساتھ مختص کرنا ممنوع نہیں، جب تک کہ اس میں کوئی فاسد عقیدہ نہ ہو۔" (اشعة اللمعات)
امام جلال الدین سیوطیؒ لکھتے ہیں:
ہر وہ نیا کام جو دین میں ثابت شدہ اصولوں کے خلاف نہ ہو، وہ بدعت حسنہ ہے۔ (الحاوی للفتاوی)
- فاتحہ خوانی کے وقت عود جلانے کی کوئی خاص شرعی ممانعت نہیں، بشرطیکہ اسے لازمی یا ثواب کا مستقل ذریعہ نہ سمجھا جائے۔
- مسجد نبوی اور دیگر مساجد میں بھی خوشبو جلانے کا عمل ثابت ہے، لہٰذا عود جلانے کو بدعت قرار دینا درست نہیں۔
- بہتر ہے کہ عود یا بخور کو صرف خوشبو اور تعظیم کے لیے استعمال کیا جائے، نہ کہ اسے کوئی شرعی رسم سمجھا جائے۔
Gyarvi ki fateha - گیارہویں کی فاتحہ
Jawab:✍
Fateha Khwani ke waqt Udh jalane me koi qabahat nahi, jab tak ke ise zaroori ya wajib na samjha jaye aur iska maqsad sirf aur sirf khushbu phelana ho.
Agar koi ise deen ka laazmi juzo ya Eesal-e-Sawab ka khaas tareeqa qarar de, to ye ghalat tasawwur hoga. Aur isi tarah yeh bhi ghair munaasib amal hai ke Fatiha ke dauraan marhoomeen ke naam lete hue khaas tor par har ek ke naam ke saath Udh jalaya jaye.
Fateha Khwani ka Saboot:
Fatiha Khwani dar haqiqat Esal-e-Sawab ki ek soorat hai, jis ka saboot darj zail dalail se milta hai.
- Quran se Daleel:
Allah Ta'ala ka farmaan hai:
وَقُلْ رَبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيٰنِيْ صَغِيْرًا
Aur kaho: Aye mere Rab! In par reham farma jaise unhon ne mujhe bachpan mein pala tha. (Surah Bani Israeel)
Ye ayat Dua-e-Maghfirat aur Eesal-e-Sawab ke jawaz par dalalat karti hai.
- Hadees se Daleel:
Rasulullah ﷺ ne farmaya:
Jab insan wafat paa jata hai to us ke aamaal manqatia ho jate hain, siwaye teen cheezon ke: Sadaqa Jariya, aisa ilm jisse faida uthaya jaye, aur nek aulad jo us ke liye dua kare. (Sahih Muslim)
Ye hadees Eesal-e-Sawab ki ijazat aur mashrooiyat par wazeh daleel hai.
Fateha Khwani ke waqt Udh jalane ka Masla:
Udh ya loban jalane ki shar'i haisiyat ka jaiza darj zail nukat se liya ja sakta hai.
Udh Jalane ki Tareekhi Ahmiyat
Nabi Akram ﷺ Masjid aur gharon me khushbu istemal karte the.
Hadees: Hazrat Umar bin Khattab har Jumma ko Masjid mein Udh aur Kafoor se Dhuni diya karte the. (Musannaf Ibn Abi Shaybah)
Yeh Hadees sabit karti hai ke Udh jalana bazaat-e-khud jaiz aur mustahab amal hai.
Kya Fateha ke waqt Udh Jalana Bid'at to Nahi?
Agar koi amal zaati tor par jaiz ho aur ise kisi khaas niyat ke baghair kiya jaye, to ise bid'at kehna durust nahi.
Ijtimai Zikr o Dua ki Mahafil mein Khushbu ka Istemaal:
Hadees: Sahaba karam ko pasand tha ke jab wo Majlis-e-Zikr mein baithen to apne muh me Misk laga lein. (Shu’ab al-Iman lil Bayhaqi)
Hadees: Hazrat Abdullah bin Umar رضی اللہ عنہ apni majlis me Udh (lakdi ki khushbu) jalaya karte the. (Musannaf Ibn Abi Shaybah)
Mustahabb Amal hai: Khushboo daar cheezein, jaise agarbatti ya loban jalana, aik pakeeza amal hai jo mahaul ko muta'atar karta hai aur majlis mein yaksui paida karta hai.
Sheikh Abdul Haq Muhaddis Dehlviؒ farmate hain:
Khushbu lagana mustahab hai, aur ise kisi khaas waqt ke saath makhsoos karna mana nahi, jab tak ke is me koi fasid aqeeda na ho. (Ashiatul Lum'aat)
Imam Jalaluddin Suyutiؒ likhte hain:
Har wo naya kaam jo deen ke sabit shuda usoolon ke khilaf na ho, wo Bid’at Hasanah hai. (Al-Hawi lil Fatawa)
- Fateha Khwani ke waqt Udh jalane ki koi khaas shari manai nahi, bas isay lazmi ya sawab ka mustaqil zariya na samjha jaye.
- Masjid Nabwi aur dosri masajid me bhi khushbu jalane ka amal sabit hai, is liye ise bid'at kehna ghalat hai.
- Behtar hai ke Udh ya Bukhoor ko sirf khushbu aur ta'zeem ke liye istemal kiya jaye, na ke ise koi shari rasam samjha jaye.
Naik amal ka sawab - نیک عمل کا ثواب
والله ورسوله اعلم بالصواب
Like & Share on Whatsapp, Facebook, twitter, Pinterest.
Follow this, Blog.
https://taleemaat.blogspot.com/
Fiqhi Masail-Namaz, Roza, Zakat & Digar ke liye yaha click karen
Contact karne ke liye yaha click karen
Allah walon se dosti karna chahate hain to yaha click karen
No comments:
Post a Comment