السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى آله وصحبه أجمعين أما بعد
سوال:-
السلام علیکــــــــم و رحمتہ اللهِ وبرکاتہ
کوئ سلام کرے تو جواب دینا کیا ہے؟
میسج کے سلام کا جواب کیسے دیں؟
کیا میسج پر بھی سلام کا جواب دینا، زبان سے دینا یا مسیج کے ذریعئے دینا ، کیسے جواب دینا صحیح ہے رہنمائ فرمایں؟
Sawal:-
Assalamu Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuh
Message ke salam ka jawab kaisay den?
Koi salam kere to jawab dena kya hai?
Kya Message par bhi salam ka jawab dena, zabaan se dena ya message ke zarye dena, kaisay jawab dena saheeh hai rahnumayi farmayen?
Salam karne ka sunnat tareeqah - سلام کرنے کا سنت طریقہ
جواب:-✍
وعليكم السلام و رحمتہ الله وبركاتہ
قرآن شريف: الله تعالى ارشاد فرماتا ہے: وَ اِذَا حُیِّیْتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوْا بِاَحْسَنَ مِنْهَا اَوْ رُدُّوْهَا
ترجمہ:
اور جب تمہيں كوئى سلام كرے تو تم اسكو اس سے بهتر لفظ سے جواب دو يا وہى كہہ دو.
حدیث شريف: ابو هریرہ رضی اﷲ تعالیٰ عنہ سے روایت ہے، حضور اقدس صلی ﷲ تعالیٰ علیہ وسلم فرماتے ہیں: مسلمان پر مسلمان کے پانچ حق ہیں :
۱ سلام کا جواب دینا
۲ مریض کے پوچھنے کو جانا
۳ جنازے کے ساتھ جانا
۴ دعوت قبول کرنا
۵ چھینکنے والے کا جواب دینا ۔ (جب وه اَلْحَمْدُللہ کہے)
مسئلہ: سلام کا جواب فوراً دینا واجب ہے، بلاعذر تاخیر کی تو گنہگار ہوا اور یہ گناہ جواب دینے سے دفع نہ ہوگا، بلکہ توبہ کرنی ہوگی۔ (درمختار، ردالمحتار)
(بهار شريعت)
خط میں سلام لکھا ہوتا ہے اس کا بھی جواب دینا واجب ہے اور یہاں جواب دو طرح ہوتا ہے، ایک یہ کہ زبان سے جواب دے، دوسری صورت یہ ہے کہ سلام کا جواب لکھ کر بھیجے۔ مگر چونکہ سلام كا جواب فوراً دینا واجب ہے جیسا کہ اوپر مذکور ہوا تو اگر فوراً تحریری جواب نہ ہو جیسا کہ عموما یہی ہوتا ہے کہ خط کا جواب فوراً ہی نہیں لکھا جاتا خواہ مخواہ کچھ دیر ہوتی ہے تو زبان سے جواب فوراً دے دے، تاکہ تاخیر سے گناہ نہ ہو۔ اسی وجہ سے علامہ سید احمد طحطاوی نے اس جگہ فرمایا: وَالنَّاسُ عَنْہُ غَافِلُوْنَ۔ یعنی لوگ اس سے غافل ہیں۔ (بهار شريعت)
میسج کے سلام کا حكم بهي یہی ہے جیسے اوپر بیان کیا گیا ہے۔
ميسج پر کیے گئے سلام کا جواب دینے کے دو طریقے ہیں ۔ اگر اس کا جواب لکھ کر دے یا زبان سے ، اور بہتر یہی ہے کہ جیسے ہی کسی کا سلام موصول ہو ، فوراً زبان سے سلام کا جواب دیدے ، تاکہ تاخیر کی وجہ سے گنہگار نہ ہو- اور پھر ميسج پر بھی سلام کا جواب دے ، تاکہ وہ شخص کسی بدگمانی کا شکار نہ ہو۔
اعلیٰ حضرت قبلہ قدس سرہ جب خط پڑھا کرتے تو خط میں جو السَّلام عَلَیْکُمْ لکھا ہوتا ہے اس کا جواب زبان سے دے کر بعد کا مضمون پڑھتے۔
(بهار شريعت)
Jawab:- ✍
Walaikum Assalam wa Rahmatullahi wa Barakatuh
Quran shareef:
Allah pak ka irshad hai:
وَاِذَا حُیِّیْتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوْا بِاَحْسَنَ مِنْهَا اَوْ رُدُّوْهَا
Tarjumah:
Aur jab tumhen koi salam kare to tum usko us se baheter laf se jawab do ya wahi kahdo.
Hadees shareef: Abu Huraira (Razi Allahu Anhu) se rivayat hai, Huzoor-e-Aqdas (صلی ﷲ تعالیٰ علیہ وسلم) farmatay hain: Musalman par musalman ke paanch haq hain:
1 - Salam ka jawab dena
2- Mareez ke poochnay ko jana
3- Janazay ke sath jana
4- Dawat qubool karna
5- Chhenknay walay ka jawab dena. (Jab woh الْحمْدللہ kahe)
Mas’alah: Salam ka jawab fauran dena wajib hai, Bila-Ozr takheer ki to gunah-gaar huwa aur yeh gunah jawab dainay se dafaa nah hoga, balkay tauba karni hogi. (Raddul muhtar, Durr-e-mukhtar )
(Bahar-e-Shari’at)
Khat (Letter) main salam likha hota hai us ka bhi jawab dena wajib hai aur yahan jawab do tarhan hota hai, Ek yeh ke zabaan se jawab day, doosri soorat yeh hai ke salam ka jawab likh kar bheje. magar chunkay salam ka jawab faoran dena wajib hai jaisa ke oopar mazkoor huwa to agar faoran tehreeri (written) jawab nah ho jaisa ke Umuman yahi hota hai ke khat (letter) ka jawab faoran hi nahi likha jata kuch der hoti hai to zabaan se jawab faoran day day, taakay takheer se gunah nah ho. isi wajah se allama syed Ahmed Tahtawi ne is jagah farmaya: والناس عنْہ غافلوْن - yani log is se ghaafil hain. (Bahar-e-Shari’at)
Message ke salam ka Hukum bhi yahi hai jaisay uopar bayan kya gaya hai.
Message par kiye gaye salam ka jawab denay ke do tareeqay hain. Aagar is ka jawab likh kar day ya zabaan se, aur behtar yahi hai ke jaisay hi kisi ka salam receive ho, faoran zabaan se salam ka jawab deday, taakay takheer ki wajah se gunah-gaar nah ho aur phir Message par bhi salam ka jawab day, taakay woh shakhs kisi bad-gumaani ka shikaar nah ho.
Aala hazrat Imam Ahmed Razaرح jab khat (letter) pardha karte to khat (letter) main jo salam likha hota hai us ka jawab zabaan se day kar baad ka mazmoon parhte.
(Bahar-e-Shari’at)
واللہ ورسولہ اعلم ، عزوجل وصلی اللہ تعالی علیہ وسلم
مولوي حافظ محمد عظمت الله نظامي
No comments:
Post a Comment