اَلسَلامُ عَلَيْكُم وَرَحْمَةُ اَللهِ وَبَرَكاتُهُ
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين وعلى آله وصحبه اجمعين
سوال: ہمارے کچھ رشتے دار ماربل کی پکی قبریں بناتے ہیں، پھر اس کی اقسام ہیں جسے عرف میں فرسٹ اسٹیپ، سیکنڈ اسٹیپ، تھرڈ اسٹیپ کہا جاتا ہے، یعنی پہلی منزل دوسری منزل اور تیسری منزل وغیرہ، پوچھنا یہ ہے کہ: قبروں کے چاروں طرف کو پکا کرنا کیسا ہے جبکہ درمیان سے وہ کچی ہوں؟ ماربل لگانے کی وجہ سے قبر کی سطح زمین سے بہت اونچی ہوجاتی ہے، تو کیا یہ جائز ہے؟ قبر کی سطح زمین سے کتنی اونچی ہونی چاہیے- جواب:- قبر کو اندر سے پکا نہیں کرنا چاہیے شرعا جائز نہیں ، البتہ کسی ایسی جگہ دفن کیا جا رہا ہو جہاں اِس بات کا خطرہ ہو كے جانور قبر کھول کر جِسَم کھا جائے گا، یا پانی داخل ہوجائیگا جس کی وجہ سے قبر ٹوٹ جائے گی یا كهل جانے کا اندیشہ ہو تو ایسی صورت میں قبر كو اطراف سے پکی کرنا درست ہے اور جہاں میّت کو لٹایا جاتا ہے وہ حصہ کچا اور اپنی اصلی حالت میں ہونا چاہئیے۔ ماربل لگانا اسراف (فضول خرچ) سے خالی نہیں لہذا ضرورت پتھر یا سیمنٹ سے پوری کی جائے۔ بہارِ شریعت میں ہے:- قبر كے اس حصے میں جو کہ میّت كے جسم سے قریب ہے، پکی اینٹ لگانا مکروہ ہے- كہ اینٹ آگ سے پکتی ہے. اللہ تعالی مسلمانوں کو آگ كے اثر سے بچائے (آمین). (عالمگیری) قبر میں رکھنے كے بعد لحد کو کچی اینٹوں سے بند کریں اور زمین نرم ہو تو تختے لگانا بھی جائز ہے ، تختوں كے درمیان جھری رہ گئی تو اُسے ڈھیلے (کچی مٹی) وغیرہ سے بند کر دیں. ( در مختار ، رد المحتار) قبر اونٹ کی کوہان کی طرح بنانا چاہیے, قبر ایک بالشت (٩ یا ١٠ انچ) اونچی ہو یا کچھ خفیف زیادہ. (عالمگیری, رد المحتار) علماء و سادات کی قبر پر قبہ وغیرہ بنانے میں حرج نہیں اور قبر کو پختہ (پکی) نا کیا جائے. (در مختار ، رد المحتار) یعنی اندار سے پختہ نہ کیا جائے اور اگر اندار خام ہو ، اوپر سے پختہ (پکی) تو حرج نہیں. قبر پختہ نہ کرنا بہتر ہے اور کریں تو اندار سے کچی رہے ، اوپر سے پختہ کرسکتے ہیں ، طول و عرض موافق میّت ہو اور بلندی ايک بالشت (9 يا 10 انچ) سے زیادہ نہ ہو اور صورت ڈھلوان ( اونٹ کی کوہان کی طرح) بہتر ہے. (فتاویٰ رضویہ) علامہ ابن عابدین شامی رحمۃ اللہ علیہ فرماتا ہے: اگر میت مشائخ، علماء اور ساداتِ کرام میں سے ہو تو ان کی قبر پر عمارت بنانا مکروہ نہیں ہے۔ میّت كے ساتھ قبر كے متصل حصے کو پختہ (پکی) کرنا مکروہ ہے۔ اگر قبر باہر سے پختہ اور اندار سے کچی ہو تو اِس میں حرج نہیں۔ (دعوت اسلامی/ ردالمحتار) مسلمانوں کا اپنے عزیز و اقارب کی قبروں پر نشان و پہچان کے لئے کتبہ لگانا جائز ہے. حديث مبارك: ابو داؤد کی رویت ہے کہ "جب حضور صلی اللہ علیہ وسلم نے حضرت عثمان بن مظعون رضی اللہ عنہ کو دفن فرمایا تو ان کی قبر کے سرہانے ایک پتھر نصب کیا اور فرمایا کہ میں اس پتھر سے اپنے بھائی کو جانتا رہوں گا اور اُنکی قبر کے ساتھ میرے گھر والوں میں سے جن کا انتقال ہوگا اُنہیں دفن کرو گا۔ (دعوت اسلامی/ابو داؤد کتاب الجنائز) اس حدیث شریف سے معلوم ہوا کہ قبر پر یادداشت کے لئے پتھر لگانے میں کوئی حرج نہیں. ہاں عام انسان کی قبر پر لگائے گے کتبہ پر کوئی مقدّس کلام نہیں لکھنا چاہیئے کہ کہیں بے ادبی نہ ہو، جبکے مزار پر عموما عمارت ہوتی ہے جس سے بے ادبی کا اندیشہ بھی نہیں ہوتا۔ لہٰذا جہاں حفاظت کا اچھا انتظام ہو وہاں کتبہ پر کوئی مقدّس کلام لکھنے میں بھی حرج نہیں. (دعوت اسلامی) سیدی اعلیٰ حضرت امام احمد رضا خان رحمۃ اللہ علیہ فرماتے ہیں: "قبر پختہ (پکی) نہ کرنا بہتر ہے اور کریں تو اندار سے کچا رہے، اوپر سے پختہ کر سکتے ہیں"۔ (دار الإفتاء السنۃ/فتاویٰ رضویہ، جلد 9، صفہ 425، مطبوعہ رضا فاؤنڈیشن، لاہور)۔ |
Sawal:- Hamaray kuch rishte daar marble ki paki qabrain banatay hain, phir is ki aqsaam hain jisay urf main first step, second step, third step kaha jata hai, yani pehli manzil, doosri manzil aur teesri manzil wagairah, Poochna yeh hai ke: (1) Qabron ke charon taraf pakka karna kaisa hai jabkay darmiyan se woh kachi hon? (2) Marble laganay ki wajah se qabar ki satah zameen se bohat oonche hojati hai, to kya yeh jaaiz hai? (3) Qabar ki satah zameen se kitni oonche honi chahiye? Jawab: - Qabar ko undar se pakka nahi karna chahiye shar’an jaiz nahi hai, albatta kisi aisi jagah dafan kiya jaraha ho jahan is baat ka khatra ho ke jaanwar qabar khol kar jisam khajayega, ya pani dakhil hojayega jis ki wajah se qabar toot jayegi ya khul-jaane ka andesha ho to aisi surat main qabar ke atraaf se pakki karna durust hai aur jahan mayyat ko letaya jata hai wo hissa kaccha aur apni asli halat main hona-chahiye. Marble lagana israaf (fuzool kharch) se khaali nahi Lehaza zaroorat pathar ya cement se poori ki jaye. Bahaar-e-Shari’at mian hai:- Qabar ke us hisse main jo mayyat ke jism se qareeb hai, paki eent (Brick) lagana makrooh hai ke eent (Brick) aag se pakti hai. Allah ta’ala musalmanoon ko aag ke assar se bachaaye. (Aameen) (Alamgeeri) Qabar main rakhnay ke baad lehad ko kacchi eenton (Raw bricks) se band karen aur zameen naram ho to takhtay (Wooden plate) lagana bhi jaaiz hai, takhton (Wooden plate) ke darmiyan jhiri reh gayi to ussay dheelay (kacchi mitti) waghera se band kar den. (Durr-e-mukhtar, Radd-al-muhtar) Qabar Oont (Camel) ki kohaan ki tarah banana chahiye, Qabar ek balisht (9 to 10 Inch) onchi ho ya kuch khafeef ziyada. (Alamgeeri, Raddul muhtar) Ulama O Sadat ki qabar par quba waghera bananay main harj nahi aur Qabar ko pukhta (pakki) naa kiya jaye. (Durr-e-mukhtar, Raddul muhtar) Yani undar se pukhta naa ki jaye aur agar undar khaam (Raw) ho, Oopar se pukhta (pakki) to harj nahi. Qabar pukhta naa karna behtar hai aur karen to undar se kachi rahay, Oopar se pukhta kar-sakte hain, tool o arz (length and width) mawafiq e mayyat ho aur bulandi ek balisht (9 to 10 Inch) se ziyada na ho aur soorat dhalwan (Oont (Camel) ki kohaan ki tarha) behtar hai. (Fatawa Razawiya) Allama ibn-e Abideen Shami رحمة الله عليه farmatay hain: Agar Mayyat mashaiykh, Ulama aur Sadat-e-karaam main se ho to un ki qabar par imarat banana makrooh nahi hai. Mayyat ke sath Qabar ke mut-tasil hissay ko pukhta (Pakki) karna makrooh hai. Agar Qabar bahar se pukhta aur undar se kachi ho to is main harj nahi. (Dawat e Islami/Raddul muhtar) Musalmanoon ka apne Aziz o Aqareeb ki Qabron par nashan o pehchan ke liye katba lagana jaaiz hai. Hadees mubarak: Abu-dawood ki riwayat hai ke “Jab Huzroor صلى الله تعالى عليه وسلم ne Hazrat Usmaan bin Maz’oon رضى الله عيه ko dafan farmaya to un ki qabar ke sarhanay ek pathar nasab farmaya aur farmaya ke main is (pathar) se apne bhai ko jaanta rahon-ga aur unki Qabar ke sath mere ghar walon main se jin ka intqaal hoga unhen dafan karoon ga”. (Dawat e Islami/Abu-dawood kitab ul jana’iz)
Is hadees shareef se maloom huwa keh Qabar par yaad-dasht ke liye pathar laganay main koi harj nahi. Haan aam Insaan ki Qabar par lagaye gaye katba par koi muqaddas kalaam nahi likhna chahiye ke kahin be-adabi naa ho, jabkay mazarat par umooman imarat hoti hai jis se be-adabi ka andesha bhi nahi hota. Lehaza jahan hifazat ka accha intezam ho wahan katba par koi muqaddas kalaam likhnay main bhi harj nahi. (Dawat e Islami) Sayyadi Aala Hazrat Imam Ahmed Raza Khan علیہ رحمۃ الرحمٰن farmatay hain: “Qabar pukhta (Pakki) naa karna behtar hai, aur karen to undar se kaccha rahay, Oopar se pukhta kar saktay hain”. (Daruliftaahlesunnat/Fatawa rizviya, jald 9, safha 425, matbo’aa Raza foundation, Lahor). Share, like twitter Pinterest
|
والله ورسوله اعلم بالصواب
مولوي حافظ محمد عظمت الله نظامي عفی عنہ
Follow this Bolg
Fiqhi Masail-Namaz, Roza, Zakat & Digar ke liye yaha click karen
Contact karne ke liye yaha click karen
Allah walon se dosti karna chahate hain to yaha click karen
Dua & Wazaif ke liye yaha click karen
Naat sharee & Salaam ke liye yaha Click karen
No comments:
Post a Comment