السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَالَمِينَ وَٱلصَّلَاةُ وَٱلسَّلَامُ عَلَىٰ أَشْرَفِ ٱلْأَنْبِيَاءِ وَٱلْمُرْسَلِينَ وَعَلَىٰ آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِينَط اَمَّا بَعْدُ
سوال:-
اگر کوئی مسلمان رمضان المبارک میں صدقہ، خیرات یا راشن کے ذریعے کسی محتاج کی مدد کرے، اور بعد میں یہ معلوم ہو کہ جس شخص یا ادارے کو وہ صدقہ دیا گیا تھا وہ دراصل جعلی، غیر مستحق یا فریب کار تھا، تو ایسی صورت میں کیا اس کا یہ صدقہ شرعاً معتبر ہوگا؟
اور کیا نیتِ خیر کی وجہ سے اس کا ثواب لکھا جائے گا، یا دوبارہ صدقہ ادا کرنا لازم ہوگا؟
Sawal:
Agar koi Musalman Ramzan-ul-Mubarak mein sadqa, khairat ya rashan ke zariye kisi mohtaaj ki madad kare, aur baad mein yeh maloom ho ke jis shakhs ya idaray ko sadqa diya gaya tha woh asal mein jaali, ghair-mustahiq ya dhoka dene wala tha, to aisi surat mein kya uska yeh sadqa shar'an mo‘tabar hoga?
Aur kya niyyat-e-khair ki bunyaad par iska sawaab likha jayega, ya phir dobara sadqa ada karna laazim hoga?
زکوٰۃ کے مسائل - Zakat ke Masail
جواب:✍
اگر کسی نے مناسب تحقیق اور گمانِ غالب کی بنیاد پر کسی کو مستحق سمجھ کر زکوٰۃ یا صدقہ دیا، اور بعد میں معلوم ہوا کہ وہ مستحق نہیں تھا یا معاملہ جعلی نکلا، تو ایسی صورت میں شریعت کے مطابق زکوٰۃ ادا ہو جاتی ہے اور دوبارہ دینا ضروری نہیں ہوتا۔
کیونکہ شریعت نے ”ظاہری حالت“ اور ”معلوم شدہ تحقیق“ کو بنیاد بنایا ہے۔
ایسا شخص ثواب کا بھی مستحق رہتا ہے، اور دینے والے پر کوئی گناہ یا تکرارِ ادائیگی لازم نہیں ہوتا۔
بہار شریعت میں ہے: ”جس نے تحری کی یعنی سوچا اور دل میں یہ بات جمی کہ اس کو زکاۃ دے سکتے ہیں اور زکاۃ دے دی بعد میں ظاہر ہوا کہ وہ مصرف زکاۃ ہے یا کچھ حال نہ کُھلا تو ادا ہوگئی اور اگر بعد میں معلوم ہوا کہ وہ غنی تھا یا اُس کے والدین میں کوئی تھا یا اپنی اولاد تھی یا شوہر تھا یا زوجہ تھی یا ہاشمی یا ہاشمی کا غلام تھا یا ذمّی تھا، جب بھی ادا ہوگئی“۔
Qarza Zakaat ki niyyat se maaf karna - قرضہ زکوٰۃ کی نیت سے معاف کرنا
Jawab:✍
Agar kisi ne munasib tehqeeq (proper verification) aur gumaan-e-ghalib (strong assumption) ki bunyaad par kisi ko mustahiq samajh kar zakat ya sadqa diya, aur baad mein maloom hua ke woh mustahiq nahi tha ya mu’amla ja‘li (fake) nikla, to aisi surat mein sharee‘at ke mutabiq zakat ada ho jaati hai aur dobara dena zaroori nahi hota.
Kyunkay sharee‘at ne "zahiri haalat" (outward condition) aur "maloom shudah tehqeeq" (known investigation) ko bunyaad banaya hai.
Aisa shakhs sawaab ka bhi mustahiq rehta hai, aur dene wale par na koi gunaah hota hai na hi takraar-e-adaigi (repetition of payment) laazim hoti hai.
Bahar-e-Shariat mein hai: "Jis ne taharri (careful assessment) ki, yani socha samjha aur dil mein yeh baat jami ke is ko zakat de sakte hain, aur zakat de di, baad mein zaahir hua ke woh masraf-e-zakat (eligible recipient) tha ya kuch haal na khula, to zakat ada ho gayi.
Aur agar baad mein maloom hua ke woh ghani (wealthy) tha, ya us ke walidain mein koi tha, ya apni aulaad thi, ya shauhar tha, ya zawjah (wife) thi, ya Hashmi (Syed) tha, ya Hashmi ka ghulaam tha, ya zimmi (non-Muslim under Muslim rule) tha jab bhi zakat ada ho gayi."
Maqrooz Par Zakat - مقروض پر زکات
والله ورسوله اعلم بالصواب
محمد عظمت الله نظامي عفی عنہ
Like & Share on Whatsapp, Facebook, twitter, Pinterest
Follow this Blog.
Fiqhi Masail-Namaz, Roza, Zakat & Digar ke liye yaha click karen
Contact karne ke liye yaha click karen
Allah walon se dosti karna chahate hain to yaha click karen
Dua & Wazaif ke liye yaha click karen
Naat shareef & Salaam ke liye yaha Click karen